Stichting MPH
Muziek Producties Hoogendijk

Koor

Het koor van Stichting MPH bestaat uit rond de 40 enthousiaste zangers, die zich per project inschrijven. Stichting MPH heeft dus geen koor met vaste leden. Daardoor kan per project de samenstelling anders zijn. Voor dit projectkoor wordt een minimale leeftijd van 15 jaar gehanteerd. (Rond deze leeftijd namelijk hebben de meeste mannelijke tieners, gemiddeld genomen, de “baard in de keel” gehad, waardoor de stem stabieler is.)

Voor het koor hoeft geen auditie te worden gedaan. Iedere enthousiasteling is welkom. Enige koor- of zangervaring is wel gewenst. Op deze manier is het  mogelijk om sneller een zo hoog mogelijk amateurniveau te bereiken – een van de doelen, die Matthijs met de stichting wil nastreven. Dit hoge amateurniveau wordt onder meer behaald door stemscholing aan het begin van de repetities. Elke repetitie wordt nl. begonnen met inzing-oefeningen, waarbij er aandacht is voor een correcte lichaamshouding, een juiste ademhaling en een correct gebruik van de stem.

Om het thuis-studeren te bevorderen, maakt Matthijs gebruik van oefenbestanden. Per muziekstuk zingt hij elke stemgroep apart in, zodat elke zanger zijn eigen partij op een gedetailleerde manier krijgt voorgezongen. De mp3’s zijn digitaal of op een cd verkrijgbaar.

Naast de mp3’s krijgen alle koorleden ook een (zwart) boekje met daarin de bladmuziek van de koornummers en de teksten van de samenzang. Hiermee creëert Stichting MPH een eenheid zowel tijdens de repetities als op het podium.

Het koor repeteert per project 8 tot 10 keer. Dit vindt plaats in de kerk van Wijngaarden na de avonddienst (vanaf ong. 20.15 uur). Voor elk project wordt een oefenschema opgesteld met daarin de oefenmomenten, welk deel van een lied behandeld gaat worden en wat de koorleden gerepeteerd hebben en zelf thuis moeten herhalen/oefenen.

Heb je interesse om mee te doen of wil je een keer komen kijken, ga dan naar het contactformulier via de knop hieronder en reageer. Je krijgt dan t.z.t. een uitnodiging om mee te doen of eens te komen kijken. Je kunt dan altijd later bepalen of deze opzet en dit koor bij je past.

Contactformulier

Klik hier om te openen