"De Belofte vervuld"

‘De Belofte vervuld’ vormt het derde deel van een drieluik. Sinds 2019 zijn Matthijs en zijn vader Teo samen gaan werken met Bram van Binnendijk, die als tekstschrijver en zanger verbonden is aan het gelegenheidskoor. Als verteller neemt Bram ons op een hedendaagse manier mee in het Bijbelverhaal rondom het leven van Jezus. Dit maakt het voor Matthijs mogelijk om een muzikaal doorlopend programma te schrijven, zonder (onbedoelde) stiltes tussen de liederen, waardoor de luisteraar vanaf de allereerste noot in het verhaal wordt meegetrokken.

Voor Kerst 2019 schreef het drietal het eerste deel van dit drieluik met de titel ‘Het verhaal gaat…’. Dit deel beschrijft de gebeurtenissen rondom de geboorte van Jezus.
Voor Pasen 2020 schreven zij het tweede deel met als titel ‘Het verhaal gaat verder…’, waarin het leven van Jezus en Zijn kruisweg, dood en opstanding centraal staan. Dit programma werd vanwege Covid-19 uiteindelijk pas met Pasen 2022 uitgevoerd.

Dit jaar zal het derde deel van het drieluik, ‘De Belofte vervuld’, worden opgevoerd, dat
deels vóór ‘Het verhaal gaat…’ plaats vindt. Het deel begint met de voorzeggingen uit het
Oude Testament. We zingen over de hoop op en het verlangen naar de komst van de
beloofde Messias. Vervolgens zingen we over wat zich afspeelde rondom de geboorte van de beloofde Messias.

Tijdens dit concert wordt een deel van de liederen gezongen door het ca. 40-koppige gelegenheidskoor. Daarnaast kan het publiek meezingen met bekende, traditionele Kerstliederen die ook dit jaar weer in een nieuw, modern jasje zijn gestoken.

De liederen worden begeleid door een instrumentaal ensemble dat bestaat uit zowel professionele musici als goede amateurmuzikanten. De band wordt dit jaar aangevuld met zeven strijkers en vier koperblazers. De algehele leiding is opnieuw in handen van Matthijs Hoogendijk.

Als organisatie kijken we er naar uit om samen met u en jou de Belofte in
vervulling te zien gaan.